人気ブログランキング | 話題のタグを見る
ブログトップ

つれづれなるまにまに

kaoreek.exblog.jp

マロコで瞬きました/

「あのー12:00に行ってもいいですか??」という我が儘なお願いに快くOKをしてくれたキム兄こと、木村俊幸氏が運営するLOOPHOLEspace(府中)へ行った。
目的は池崎拓也展を見ることと、『MADE IN PANPANパッド』を手に入れること。
通常14:00オープンのところを駄々をこねてお願いしたのでした。

池崎拓也君とは以前から顔見知りではあったけれど、作品を見るのは今回が初めて。
表現したい世界を具体化する難しさを感じました。ピントの合う素材と出会えるといいね、池崎君。

キム兄には、
コーヒーをいれていただき、
『MADE IN PANPANパッド』にサインをいれていただき、
うまか棒をいただき、
「カレー食べに行こっか」と声をかけていただき、
カレーを御馳走していただいたのでした。

また、これがいい喫茶店で。。その名は「珈琲屋マロコ」
壁には古い柱時計がたくさん掛けてあって、食器棚には旧型のアイロンが器と並んで陳列してある。そしてなぜか店の真ん中には真っ赤な円柱型のポストがどしんと腰を据えているのだ。
大宮の画廊喫茶エル・ポエタに初めて行った時のクオリアがよみがえった。懐かしいような、ずっとここで何時間も過ごせそうな、あの空気。

「ボーン、ボーン」
一斉に柱時計が鳴り出した。ふと時計を見るとどの時計も時間が違うのでした。。。
結局13:00の鐘だったワケで、珈琲を慌ただしく飲み、席を立つ。

方向音痴だということを知っていたのかどうなのか、改札まで見送りをしてくれるダンディーキム兄だったのでした。


(1)MADE IN PANPAN-マウスパットです
マロコで瞬きました/_e0095738_00198.jpg

マロコで瞬きました/_e0095738_002572.jpg


(2)うまか棒はここにあるのです
マロコで瞬きました/_e0095738_004997.jpg


(3)珈琲屋マロコの名刺
マロコで瞬きました/_e0095738_011186.jpg


-----------

I asked Mr.Kimura whether I might visit his gallery,Loop Hole space, at noon or not.
Usually the gallery are opened from 2:00pm.
But he pleasantly approved my selfish asking.
There were two purpose of visiting here.
One is visiting an exhibition of Ikezaki Takuya and the other one is getting
a mouse pad named "MADE IN PANPAN" (1)

I know Mr.Ikezaki by sight but I had never seen his works. So this is my first time to see it.

I felt the difficulty of materializing the world which we want to express afresh.
I hope ,Mr.Ikezaki, he can find a suitable material for his works.

By the way...Mr,Kimura....
He made a coffee for me,
autographed a mouse pad for me,
gave me some cheap and junk snacks,"UMAKA-BO"(2),
and treated me to lunch.

We went to a coffee shop,"MAKORO" and orderd curried rices.(3)
Many old-model wall clocks were hanged on the wall and old- model irons were displayed in the cupboard with drinking vessels.
For some reason, there was old-model cylindrical mailbox in the center of this space with a dignified air.
I was snug in here and it awaked me the same Qualia which I felt at gallery coffee shop,"Elle Poetta" in Ohmiya.


Bells of clocks sounded as one.
They showed each time......
After all it was 1:00pm.
We drank coffees hurriedly and left there.

I have no sence of direction.
Whether he know about this or not, he came to see me off at the ticket gate.


He is funny but such a gentleman.
by kaoreek | 2007-01-19 00:08 | 芸術/art and culture
<< ここ最近の、/recently, 新年明けました/from li... >>